Egy új fejezet nyílik a divat ágazatában is, hisz egyre több divatcég és közkedvelt márka fordul ehhez a stratégiához, próbálva ezáltal csökkenteni az ágazat szennyezését, ezek az újrahasznosított divattermékek. Enne oka, hogy a divat a világ 2. legnagyobb szennyezője és az emberiség szénkibocsátásának 10%-ért felelős, ami több mint az összes repülős utazás és tengeri kereskedés részesedése egybevetve.
A műanyag újrahasznosítás tűnik a legkézzelfoghatóbb megoldásnak, hiszen kimutatták, hogy a világon először legyártott termék még mindig jelen van a környezetben. És ha nem teszünk valamit eme folyamat lassításáért, akkor 2050-re több műanyag lesz a vizekben, mint hal.
A folyamat a darabolással kezdődik
A műanyag újrahasznosításának folyamata az anyag apró feldarabolásával kezdődik, ezt követi a többszöri olvasztás, míg végül egy feltekerhető fonallá alakul át, amiből zokni vagy akár fürdőruha is készülhet. De a legnagyobb sikernek eddig az újrahasznosított poliészterből készült sportcipők örvendtek, hiszen megkapó külsőjük és a márka környezetvédelmi álláspontja sokakat meggyőzött ilyen termék vásárlására.
A pamuttal is próbálkoznak már, mivel a pamuttermesztés egyike azoknak az alapanyagoknak, amelyek a legtöbb erőfeszítést igénylik – rengeteg vízre, helyre, megmunkálásra és vegyszerekre van szükség. Ezzel ellentétben a legkönnyebben újrahasznosíthatónak is számít, hiszen egy természetes, idővel lebomló anyagról van szó.
Ugyanez a helyzet a gyapjúval is, mivel természetes, állati eredetű sokkal könnyebb felhasználni és egyéb anyagokkal keverni egy új ruha előállításához, és nem is annyira szennyező, mint egyéb szintetikus anyagok.
Nem rossz ötlet a toll újrahasznosítás sem, melyet paplanokban, egyes ruhanemükben vagy kanapékban használnak.
Nem kell intenzív tudást szerezni az anyagok újrahasznosításáról, elég, ha kétszer átgondoljuk, hogy tényleg szükségünk van az adott dologra ebben a pillanatban. Ha lehet, akkor ajándékozzuk valakinek a már nem használt ruhadarabot vagy tegyük félre a takarítás céljára.